Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Kurumsal Kimlik Tasarımında Logonun Önemi

Kurumsal kimlik tasarımında logo son derece önemli bir yere sahiptir. Logo, kurumların tanıtımında resim ve sembollerin kullanıldığı, firmaların diğerlerinden ayırt edilmesini sağlayan sembollerin genel adıdır.

Logo ve Kurumsal Kimlik

İyi bir logonun özellikleri:

  • Sade, anlaşılır ve hatırlanabilir olmalıdır.
  • Ayrıntıları kaybolmamalıdır.
  • Özgün olmalı ve başka kurumları çağrıştırmamalıdır.
  • Firmanın bütün özelliklerini yansıtmalıdır.
  • Akılda kalıcı olmalıdır.
  • Kültürel özellikleri yansıtacak renkler ve anlamlar kullanılmalıdır.
  • Markanın özellikleri göz önünde olmalıdır.

Çeşitleri:

  • San Serif Stili Logolar: Derli toplu, keskin hatlı olan bu tarzda amaç güçlü bir ifade yakalamaktır.
  • Tek Karakterden Oluşanlar: Modern fikir ve işaretlerin olduğu logolar.
  • Çok Karakterden Oluşanlar: Birden fazla tipografik karakterden oluşur.
  • Kombinasyon Tipi: Harflerin gölgeler ve deforme edilmiş karakterler, el çizimlerinin bilgisayarda bir araya getirilip manipüle edilmesi ile yapılır.
  • Geleneksel Olmayan: Eski tarz ve yeni tarzın bütünü olanlar.
  • Yeni Tipografik Formlar: Mevcut fontların üstünde sınırsız oynama imkanı sağlayan sistem.
  • Kaligrafik : Süslü çizgiler, el yazımları ve çizimleri ile oluşturulanlar.
  • Karmaşık Formdakiler: Kelime, obje ve sembollerin bir arada olduğu logolar.
  • Numaralardan Oluşanlar: Sadece rakamlar kullanılarak yapılanlar.

Kurumsal Kimlik Nedir?

Bir firmanın temsil edilme biçimlerinin tümüne kurumsal kimlik denir. Firmanın sektörel varlığını oluşturmak, güçlendirmek ve rakiplerinden ayrılmasını sağlamak için en önemli unsur ve tanıtım aracıdır. Ayrıca pazarlamada kurumun görünen yüzünü oluşturur.

Kurumsal kimlik kurum içi ve dışı olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

Kurum içi;

  • Amblem / Logotayp kullanım standartları
  • Antetli kağıt,
  • Devam kağıdı,
  • Zarf,
  • Kartvizit,
  • Dosya,
  • Bloknot tasarımı
  • Haberleşme formları
  • Kurum içi yönlendirmeleri
  • Muhasebe dokümantasyonlarının tasarımı
  • Şirket giyim ve davranış kuralları
  • Dijital materyallerin tasarımı
  • Kurumsal kimlik kullanım standartları kılavuzu 


Kurum dışı;

  • Araç / filo tasarımları
  • Bina cephesi ve iç tasarımı
  • Tanıtım materyalleri
  • Gazete, dergi ve diğer tanıtım materyalleri
  • Kurumsal web projesi 

Kurumsal kimlik oluşturma süreci 5’e ayrılır:

  • Planlama
  • Zamanlama
  • Sunum
  • Düzeltmeler
  • Baskı ve uygulama süreci

İyi hazırlanmış kurumsal bir kimliğin firmaya katkıları:

  • Kurumun markalaşmasını ve popülerleşmesini sağlar.
  • Rakiplerden önde olma imkanı verir.
  • Firma içeriğinin görsel aktarımını sağlar.
  • Ürün ve hizmetler hakkında bilgi aktarma imkânı verir.

Logo ve Kurumsal Kimlik Arasındaki İlişki

Kurumsal kimliğin en önemli aşaması logo tasarımlarıdır. Oluşturulurken tutarlı, şirketin özelliklerini yansıtacak ve iyi düşünülerek hazırlanmış yapıda olmalıdır.

Kendi içinde bütünlük sağlayan ve görsel öğeleri sabit logo tasarımları kurumsal kimliği oluşturur.

Tasarım yapılmadan baskıya alınmaya çalışılan ürünlerde her matbaanın farklı renklerle iş yaptığını ve firmanızı temsil etmediğini göreceksiniz. Bu sebeple öncelikle kurumsal bir logo çalışması yaptırmalı ve marka, firma ya da isminizin istediğiniz gibi temsil edilmesini sağlamalısınız.

 
Üye Girişi
Kayıt olun Logo Tasarım Firmaları Rehber sitemizden haberdar olmak için üye olun.
21 Eylül 2017 - 01:34
ucuz web sitesi
Seo
Seo Fiyatları

Sıkça Sorulan Sorular
Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo yaptırmaya karar verdiyseniz ilk olarak logonuzu yaptırmak için uygun...
Kaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriKaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriBir logo tasarımcısı ya da logo tasarım firması seçerken bu özelliklere sahip...
Logo tasarımında yapılan 10 yanlışLogo tasarımında yapılan 10 yanlışİnternetin gücü ve modern hayatın hızıyla birlikte, firmalar için bir mesajla net...
Neden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarNeden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarBaşarısız bir logoya sahip şirket, kalitesiz bir firma imajına...
Webhome
Son Yorumlar
  • Arzu Devrimci
    Merhabalar. Ben Arzu Devrimci. Ankara’da özel bir yiyecek firmasının sahibiyim. Şirke... Devamı
  • Sabri Tükenmez
    İzmir’de bir ithalat şirketinin başında bulunmaktayım. Logomuzun çağa ayak uydurması ... Devamı
Anket
Logo tasarımı firması seçerken nelere dikkat edersiniz?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 1 konuk çevrimiçi
reklam-ver

Logo nedir?
Logo nedir?
Logo, kurum ve kuruluşların kendilerini sadece bir isimle değil, bunun yanında akılda kalıcı grafikler ile tanıttığı reklam aracıdır.
Amblem nedir?
Amblem nedir?
Ürün ya da hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; soyut ya da nesnel görüntülerle ya da harflerle oluşturulan simgelerdir.
Broşür Nedir?
Broşür Nedir?
Firmanızı veya firmanıza ait bir ürünü tanıtan, bilgi veren, kampanya, promosyon vb. yenilikleri duyuran, görsel özelliği olup, pratik oluşu nedeniyle de en çok tercih edilen matbaa ürünlerinden biridir.
Katalog nedir?
Katalog nedir?
Bir firma ya da şirketin ürünlerini tanıtması için kullanılan, belirli bir sıra halinde ve liste şeklinde hazırlanan, her türlü konuda hazırlanmalarının yanı sıra genelde ticari amaçlı kullanılan reklam araçlarıdır.
Logo tasarım nedir?
Logo tasarım nedir?
Bir kurum veya kuruluşun kendine seçtiği, bazı ticaret eşyası üzerine konulan, o eşyayı üreten veya satanı tanıtan resim, harf vb. özel işaret, logo.
Web Tasarım
Web Tasarım ve Seo Destek Hizmeti - Webhome
Logo Tasarımı © 2012-2015
Türkiye'nin En İyi Logo Tasarım Firmaları
طراحی سایتطراحی وب سایتسئوسئو سایتبهینه سازی سایتوکیل دادگستریوکیل پایه یکوکیل پایه یک دادگستریسئو ارزان