Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Logo Renkleri ve Anlamları

Logo tasarımı aşamasında renkler, kurumun politikası ve hizmet alanı açısından oldukça önemlidir; çünkü renklerin insanlar üzerinde farklı etkileri olduğu bilinmektedir. Kurum ya da firmalar ürünün ve hizmetin tanıtımı açısından insanların ilgisini çekecek ve isteklerine hitap edecek renkler kullanmalıdır.

Pazarlama ve satışlarda renklerin insanlar üzerindeki etkisi yapılan araştırmalarla kanıtlanmıştır. Çocukların en fazla dikkatini çekenlerin mavi ve kırmızı olduğu, beyazın sağlık ürünlerinde kullanıldığı, yeşilin ise güvenlik kurumlarında tercih edilmektedir. Ürünün tanıtımının ya da başarısının logo ve ambalaj seçimlerinde kullanılan renklerle ilişkili olduğu kesindir. Markanın başarılı olup olmayacağını belirleyen en önemli kriterlerden biridir.

Sektöre Göre Özel Renkler

Gıda sektöründe özellikle uyarıcı ve dikkat çekici anlam taşıyan kırmızı, oyuncak ve plastik sanayide turuncu, ev ve yemek sektörlerinde toprağı çağrıştırması bakımından kahverengi, banka ve finans sektöründe güvenilirlik anlamı taşıdığı için mavi, doğal ürünler sektöründe yeşil ve kaliteyi temsil eden markalarda da siyah kullanılmaktadır.
Logo yapımında önemli bir yeri olan renklerin anlamlarına ve örneklerine bakacak olursak:

Kırmızı: Tutkuyu, gücü ve coşkuyu temsil eder. HeyecanI ve yüksek enerjiyi çağrıştırır. Uyarıcı bir renk olması sebebiyle trafik işaretlerinde ve acil durum araçlarında kullanılır. Vücuttaki hipozun salgısını harekete geçirdiğinden ve iştah uyandırdığı için gıda sektöründe kullanılır. Coca Cola, Redbull, Ferrari, Eti, Ülker vb. markalar kırmızıyla bütünleşmiştir ve tasarımları akılda kalıcıdır.

ferrari

Turuncu: Güneşin rengi olduğu için sıcak, enerjik, çekici ve insanın içini ısıtan bir renktir. Kırmızı kadar baskın olmasa da yine de coşkuyu, heyecanı çağrıştırır ve insan algısı üzerinde güçlü bir etkisi vardır. Oyuncak ve yiyecek markalarında kullanılır. Ayrıca sağlığı ve gençliği temsil ettiği için spor ürünlerinde de kullanılabilir. Ünlü çocuk kanalı Nickelodeon da logosunda turuncuyu kullanmaktadır.

nickelodeon

Sarı: Güneşin rengi olduğu için sıcaklığı temsil eder. Dikkat çekici ve enerjiktir. Yiyecek, eğlence ve oyuncak sektöründe kullanılır. Ancak tek başına kullanıldığında okunaklı olmayacağı için diğer renklerle birlikte kullanılır. Örneğin; Best Buy, Shell

best-buy

Kahverengi: Toprağı çağrıştırdığı için zenginlik ve tutarlılık simgesidir. Moda sektöründe sıkça kullanılır. Mobilya ve yemek alanlarında da kullanılır. Çikolata, bal, ekmek, tahıl gibi ürünlerin ambalajlarında da kullanılır ve sağlığı, doğallığı temsil eder. Starbucks, Ups gibi markaların logolarında da kullanılmıştır.

ups

Mavi: Güvenilirlik ve sağlamlık mesajı içerir. Sonsuzluk, bilgelik, güven ve sakinlik gibi anlamları da vardır. Banka ve finans sektörlerinde kullanılır. Ayrıca teknolojide, içecek şişelerinde, hastane, üniformalarda vb. pek çok alanda kullanılır. Facebook, twitter, skype gibi uygulamalar, Blue Jeans gibi giyim markaları, Turkcell gibi iletişim şirketleri, Ford gibi araba markaları, Hayat gibi su markaları da mavi logo kullanıyor.

turkcell

Yeşil: Doğayı, huzuru ve sağlığı çağrıştırdığı için gıda, sağlık ve hijyen sektöründe kullanılır. Yaşamı ve doğal hayatı simgelemesinin yanı sıra parayı ve askeriyeyi de simgeler. Bu nedenle kullanılan tonlarına göre farklı anlamlar içerir. Greenpeace, Doğadan gibi markalar yeşil rengi kullanır.

dogadan

Mor: Zenginliğin tanımı olan mor, kurumsal markalar tarafından sıkça tercih edilir. Mavinin huzuru ve kırmızının heyecanının karışımı olan bir renktir. Kadınlara hitap eder. Yahoo bilinen markalardan biridir.

yahoo

Siyah ve Beyaz: Genellikle bir arada kullanılan bu iki renkten beyaz sadeliği ve masumiyeti temsil ederken; siyah asaleti, gücü ve klasikliği simgeler. Giyim markalarında beyaz kullanılırken, yemek ve güzellik sektöründe siyah kullanılır. En iyi kombinasyon yapılan renkler olarak çoğu markada kullanımına rastlanır. Adidas, amazon.com, PES, Fizy, Nokia, Puma, Motorola vb.

puma
 
Üye Girişi
Kayıt olun Logo Tasarım Firmaları Rehber sitemizden haberdar olmak için üye olun.
15 Aralık 2017 - 00:28
ucuz web sitesi
Seo
Seo Fiyatları

Sıkça Sorulan Sorular
Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo yaptırmaya karar verdiyseniz ilk olarak logonuzu yaptırmak için uygun...
Kaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriKaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriBir logo tasarımcısı ya da logo tasarım firması seçerken bu özelliklere sahip...
Logo tasarımında yapılan 10 yanlışLogo tasarımında yapılan 10 yanlışİnternetin gücü ve modern hayatın hızıyla birlikte, firmalar için bir mesajla net...
Neden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarNeden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarBaşarısız bir logoya sahip şirket, kalitesiz bir firma imajına...
Webhome
Son Yorumlar
  • Arzu Devrimci
    Merhabalar. Ben Arzu Devrimci. Ankara’da özel bir yiyecek firmasının sahibiyim. Şirke... Devamı
  • Sabri Tükenmez
    İzmir’de bir ithalat şirketinin başında bulunmaktayım. Logomuzun çağa ayak uydurması ... Devamı
Anket
Logo tasarımı firması seçerken nelere dikkat edersiniz?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 21 konuk çevrimiçi
reklam-ver

Logo nedir?
Logo nedir?
Logo, kurum ve kuruluşların kendilerini sadece bir isimle değil, bunun yanında akılda kalıcı grafikler ile tanıttığı reklam aracıdır.
Amblem nedir?
Amblem nedir?
Ürün ya da hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; soyut ya da nesnel görüntülerle ya da harflerle oluşturulan simgelerdir.
Broşür Nedir?
Broşür Nedir?
Firmanızı veya firmanıza ait bir ürünü tanıtan, bilgi veren, kampanya, promosyon vb. yenilikleri duyuran, görsel özelliği olup, pratik oluşu nedeniyle de en çok tercih edilen matbaa ürünlerinden biridir.
Katalog nedir?
Katalog nedir?
Bir firma ya da şirketin ürünlerini tanıtması için kullanılan, belirli bir sıra halinde ve liste şeklinde hazırlanan, her türlü konuda hazırlanmalarının yanı sıra genelde ticari amaçlı kullanılan reklam araçlarıdır.
Logo tasarım nedir?
Logo tasarım nedir?
Bir kurum veya kuruluşun kendine seçtiği, bazı ticaret eşyası üzerine konulan, o eşyayı üreten veya satanı tanıtan resim, harf vb. özel işaret, logo.
Web Tasarım
Web Tasarım ve Seo Destek Hizmeti - Webhome
Logo Tasarımı © 2012-2015
Türkiye'nin En İyi Logo Tasarım Firmaları