Facebook'da Paylaş
Twitter'da Paylaş

Logo tasarımında yapılan 10 yanlış

İnternetin gücü ve modern hayatın hızıyla birlikte, firmalar için bir mesajla net bir şekilde iletişim kurmak daha da önemli hale geldi. Bir şirketin tanınmasının ve benzerlerinden ayrılmasının en kolay yolu ise onun logosudur.

Profesyonel ve başarılı bir logo tasarımı yaptırırken kaçınmanız gereken 10 yaygın tasarım hatasını sizin için araştırdık.

Logo tasarımında yapılan 10 yanlış

1.Bir amatöre yaptırmak
Bir amatöre yaptırdığınız logo amatör görünür, o zaman işiniz de amatör görünür.

2.Trendlere bağlı kalmak
Trendler gelir ve gider. İyi tasarlanmış bir logo zamanın ötesinde olmalıdır, bu da son dizayn numaralarını ve hilelerini görmezden gelerek mümkündür.

3.Fotoğraf temelli görseller kullanmak
Logo yapmak için standart programlar Adobe Illustrator ya da Corel Draw’dır. Vektörel olmayan programlarla yapılan logo çalışmaları yeniden düzenlemeye, büyütmeye ve küçültme durumunda problem yaratabilmektedir. Oysa iyi bir tasarım her boyutta görsel tutarlılığa sahip olmalıdır.

4.Müşteri için değil tasarımcı için üretilmesi
Bir logo tasarımcının egosunu ya da şöhreti için değil müşterinin ihtiyaçlarını karşılamak için yapılmalıdır.

5.Aşırı karmaşık olması
Karmaşık bir logo büyük ölçekte net ve anlaşılır olabilir ama küçük olarak basıldığında ayrıntılarını kaybeder ve bazı durumlarda kir ya da leke gibi görünür. Akılda kalıcı olması için basit temalar kullanılmalıdır.

6.Etkisinin renklerine bağlı olması
Tasarlamaya başlamadan önce renkler seçilmemelidir. Çünkü renklerde oluşan küçük farklılıklar ya da baskı hatası logoyu tanınmaz hale sokabilir. Bu sebeple çalışmaya başlarken siyah beyaz çalışılmalı ve renklendirme en son yapılmalıdır.

7.Kötü font seçimi
Logo oluşturulurken tasarımcının vereceği en önemli karar doğru fontu seçmektir. Birçok logo kötü font seçimi yüzünden kötü görünür. Her fontun bir karakteri vardır. Amblemin özelliklerini yansıtacak bir seçim yapılmazsa markanın vermek istediği mesajdan uzaklaşılır.

8.Fazla font kullanılması
Çok fazla font kullanmak bakanın kafasını karıştırır. Her font farklıdır ve bakan kişinin onu tanıması için zamana ihtiyacı vardır.

9.Başkalarından kopyalamak
En büyük logo hatasıdır ve ne yazık ki hızla yaygınlaşmaktadır. Logo bir işi temsil etmelidir. O nedenle başka bir logodan kopyalamak ne tasarımcıya ne de müşteriye fayda sağlayacaktır.

10.Stok vektör imajlardan kullanmak
Bu hata daha çok yasalar ve telif hakları konusunda bilgisi olmayan kendi logosunu kendisi yapmak isteyen firma sahipleri ya da amatör tasarımcılar tarafından yapılır. Bir logo tek ve orijinal olmalıdır. Böyle sitelerden indirilerek kullanılan imajlar ise muhtemelen başka bir firma tarafından ve satın alınarak kullanılmıştır.

 
Üye Girişi
Kayıt olun Logo Tasarım Firmaları Rehber sitemizden haberdar olmak için üye olun.
15 Aralık 2017 - 00:26
ucuz web sitesi
Seo
Seo Fiyatları

Sıkça Sorulan Sorular
Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo tasarım süreci nasıl işliyor?Logo yaptırmaya karar verdiyseniz ilk olarak logonuzu yaptırmak için uygun...
Kaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriKaliteli Bir Logo Tasarımı Firmasının ÖzellikleriBir logo tasarımcısı ya da logo tasarım firması seçerken bu özelliklere sahip...
Logo tasarımında yapılan 10 yanlışLogo tasarımında yapılan 10 yanlışİnternetin gücü ve modern hayatın hızıyla birlikte, firmalar için bir mesajla net...
Neden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarNeden İyi Bir Logoya İhtiyacınız VarBaşarısız bir logoya sahip şirket, kalitesiz bir firma imajına...
Webhome
Son Yorumlar
  • Arzu Devrimci
    Merhabalar. Ben Arzu Devrimci. Ankara’da özel bir yiyecek firmasının sahibiyim. Şirke... Devamı
  • Sabri Tükenmez
    İzmir’de bir ithalat şirketinin başında bulunmaktayım. Logomuzun çağa ayak uydurması ... Devamı
Anket
Logo tasarımı firması seçerken nelere dikkat edersiniz?
 
Kimler Çevirimiçi
Şu anda 16 konuk çevrimiçi
reklam-ver

Logo nedir?
Logo nedir?
Logo, kurum ve kuruluşların kendilerini sadece bir isimle değil, bunun yanında akılda kalıcı grafikler ile tanıttığı reklam aracıdır.
Amblem nedir?
Amblem nedir?
Ürün ya da hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; soyut ya da nesnel görüntülerle ya da harflerle oluşturulan simgelerdir.
Broşür Nedir?
Broşür Nedir?
Firmanızı veya firmanıza ait bir ürünü tanıtan, bilgi veren, kampanya, promosyon vb. yenilikleri duyuran, görsel özelliği olup, pratik oluşu nedeniyle de en çok tercih edilen matbaa ürünlerinden biridir.
Katalog nedir?
Katalog nedir?
Bir firma ya da şirketin ürünlerini tanıtması için kullanılan, belirli bir sıra halinde ve liste şeklinde hazırlanan, her türlü konuda hazırlanmalarının yanı sıra genelde ticari amaçlı kullanılan reklam araçlarıdır.
Logo tasarım nedir?
Logo tasarım nedir?
Bir kurum veya kuruluşun kendine seçtiği, bazı ticaret eşyası üzerine konulan, o eşyayı üreten veya satanı tanıtan resim, harf vb. özel işaret, logo.
Web Tasarım
Web Tasarım ve Seo Destek Hizmeti - Webhome
Logo Tasarımı © 2012-2015
Türkiye'nin En İyi Logo Tasarım Firmaları